Přeskočit na obsah

Report ze zastupitelstva města Klatovy 11.2.2025

V úterý 11. února se sešlo na svém prvním jednání v letošním roce zastupitelstvo města Klatovy. Na jednání samozřejmě nechyběli ani zástupci zvolení za sdružení Klatovy21.

Program jednání byl jako vždy předem stanoven.  Na začátku došlo k projednání majetkoprávních úkonů města – zejména prodeje městského majetku, resp. jeho nabývání. Za zmínku stojí schválený deklarovaný zájem města o nákup pozemků pod budovami na letišti na Chaloupkách, které se chystá prodávat stát zastoupený Úřadem pro zastupování státu ve věcech majetkových. Poté následovala dvě rozpočtová opatření – zjednodušeně řečeno – jedná se o dodatečné přesuny finančních prostředků do a z již schváleného rozpočtu města. Poměrně značná suma (konkrétně více než 16 milionů korun) přistála na účtech města z Plzeňského kraje jako dotace na finanční podíl města k budování přestupního terminálu u vlakového nádraží. Celkový příspěvek města na tento významný infrastrukturní projekt dosáhne (včetně zmíněné dotace) cca 35 milionů korun. V rámci těchto opatření byly také do aktuálního rozpočtu převedeny finanční prostředky schválené již v minulém roce na akce, které ovšem pokračují i v roce 2025. V této souvislosti se pan zastupitel JUDr. Jiří Štancl podivil nad výší prostředků, za která město objednalo projektovou dokumentaci k akci Josefinum. Později se k němu připojil i zastupitel za Klatovy21 Tomáš Nejdl.
Po projednání všech bodů programu pozvali členové Rady města na nadcházející akce v jejich režii – seminář o odpadech (18. února) a rozbory hospodaření příspěvkových organizací a městských firem (27. února).

Poté přišla na řadu diskuse. Zastupitelka za Klatovy21 Kateřina Vágnerová položila dotaz na plánované zabezpečení ochozu Černé věže. Dostalo se jí odpovědi z úst zástupce starosty Martina Kříže (Nestraníci), který sdělil, že v nejbližší době proběhne již druhé jednání s architektonickou kanceláří, která má tuto záležitost na starosti. Celý proces je poměrně komplikovaný, protože věž je památka a je tedy třeba řešení konzultovat s památkáři. Cílem je zabezpečit ochoz co nejdříve, ovšem stanovit nějaký konkrétnější termín je obtížné.
Dalším přihlášeným do diskuse byl zastupitel Petr Fiala (ODS), který se dotázal, z jakého důvodu stále  nebyla pořízena hasičská auta pro dobrovolné hasiče. Finance na jejich nákup byly uvolněny, resp. schváleny již v roce 2023. Dle odpovědi pana místostarosty Pavla Stroleného (ANO) je na vině zahlcení dodavatele objednávkami na nové vozy – lidově řečeno nestíhá. 
Další otázka pana Fialy směřovala na výstavbu bytů v režii města, navrhl, aby i objekt bývalé porodnice byl přestavěn na dostupné byty s poukazem na úspěšný projekt nového bydlení v bývalém objektu vojenské správy v ulici Na Bělidle. Dle názoru pana Fialy by se měli výstavbou bytů zabývat nejen soukromí developeři, ale i stát a obce. Položil také dotaz, jaká je situace ohledně budoucí výstavby v lokalitě Větrovna. Dle slov zástupce starosty pana Václava Chrousta (ODS) celá akce pokračuje, existují tři nabídky na řešení výstavby. Pan starosta Rudolf Salvetr (ODS) jej doplnil, že lokalita na Větrovně si zaslouží přece jen ambicióznější projekt.    

Následovaly dva dotazy našeho zastupitele Luboše Nového. V první řadě se dotázal, jak to vypadá s opakovaně slibovaným seminářem / prezentací na téma Josefinum. Zastupitele zvolené za Klatovy21 zajímá především ekonomická stránka věci – tedy zdroje financování (jistě velmi nákladné) rekonstrukce objektů a také ekonomická náročnost budoucího provozu celého komplexu. Místostarosta Chroust přislíbil, že nejpozději v dubnu se uskuteční seminář pro zastupitele na toto téma.
Druhý dotaz se týkal doručování Klatovského zpravodaje. Zastupitel Luboš Nový poukázal na extrémně zpožděné doručení lednového čísla do schránek občanů, díky kterému ztrácí význam prezentovat  ve zpravodaji kulturní či sportovní akce daného měsíce – velká část z nich je ve chvíli, kdy se zpravodaj dostane ke čtenářům, už  minulostí. Navrhl tak, aby došlo k posunu kalendáře kulturních a sportovních akcí např. od poloviny měsíce do poloviny dalšího, případně o celý měsíc. 
Na tuto výtku, resp. podnět zareagoval starosta Salvetr – omluvil se za zpožděné doručení lednového čísla – na vině byl podle něj souběh nešťastných okolností (dovolené v tiskárně, na poště atd.). S navrženým posunem kalendáře akcí nemá problém.
Na závěr jednání informoval starosta města o zahájení výstavby přestupního terminálu u vlakového nádraží (viz ilustrační obrázek). To s sebou přinese komplikace, zejména s ohledem na přerušení možnosti parkovat před nádražní budovou. Zdůraznil ale, že zatímco současné (navíc neoficiální) parkoviště má kapacitu cca 60 vozidel, v budoucnu vzniknou u nádraží parkovací místa pro stovku aut.
Další jednání zastupitelstva se uskuteční 8. dubna 2025.                  

Komentáře
Upozornit na

1 Komentář
Inline Feedbacks
View all comments
běžec
14. 2. 2025 20:55

upřesňuji cenu projektové dokumentace 3636 – PD, Josefinum adaptace jezuitského semináře 18 874 000,-