Myslíte si, že Klatovy jsou pro chodce bezpečné? Víte o místech, která jsou riziková nebo přímo nebezpečná? Napište nám váš názor do naší ankety. Problematická místa můžete popsat (například křižovatka Domažlická – Mánesova) nebo poslat souřadnice či fotku. Přidat můžete i vaše názory, náměty nebo zkušenosti. My všechny podněty zpracujeme a pokusíme se oslovit odpovědné osoby. Na vaše příspěvky ve formě komentářů čekáme na Facebooku nebo webu KLATOVY21 do 21. listopadu 2021.
Křižovatka Domažlická – Mánesova, co vyprojektovat nadchod- lávku?
Navýšený kruhovy objezd na Planickem predmesti. Není zde videt na prijizdejici auta ani na jednom prechodu. Vznika zde nove sidliste s mladymi rodinami s detmi, ktere museji denne tyto prechody pouzivat napr. pri navsteve skoly. Nutno kruhovy objezd snizit na uroven silnice drive nez dojde k nestesti.
Přechody tu jsou. Světelné křižovatky. Ulice se, zvláště v podhůrčí, předělávají tak, že to snad pro chodce být lepší nemůže a to na úkor osobní automobilové dopravy – viz parkování kolmo k silnici u prodejny eso, to vymyslel kdo?… Máme tu absolutní přednost chodcům. Ono by v naprosté drtivé případů stačilo se na přechodu ROZHLÉDNOUT a MYSLET! Auto nezastaví na dvou metrech! Najezdím mnoho kilometrů ročně (tisíce) a to, co předvádí většina chodců, je napováženou, opravdu. Ve špičce je všude mnoho aut. Ale je to přechod na hlavním tahu, s tím se nehne. Lidé tudy budou jezdit, když musí. Lidé budou přecházet, když musí. Chtělo by to spíše vzdělávací a veřejné akce, jak jezdit a chodit ve městech. Když lidi nebudou používat hlavu, tak i miliarda podchodů a cyklostezek bude k ničemu.
Přemýšlet hlavou a ne prdelí! Jak za volantem, tak i pokud jdu po chodníku!
II. Na margo bezpečnosti pro chodce – aktivita skupinky na FB – půjč si a vrať. Rád bych, kdyby se tenhle projekt rozběhnul a dostal do širšího podvědomí.
Couvala na kruhovém objezdu…. Ano, i to jsem zažil a to přímo v KT u plovárny. Chce to jenom a jenom předvídat a trochu respektu. Je to na kařdém z řidičů – postaví li se třeba na kruháči víc nalevo/napravo – další za ním ho můžou objet – a není potřeba ani gram barvy, ani novou vyhláčku. To samé u odbočování vpravo/vlevo. Skutečně, když někdo odbočuje doleva tak nemusí stát co nejvíc napravo 🙂
Spíše jsou nebezpečné staří lidi za volantem. Jak děda ve feldě, kterej za chvilku pojde může mít reakci jako mladí? Sebrat řidičáky a bude klid.
Problematických míst pro chodce je hodně. Někdy je nebezpečná špička, protože je větší provoz, ale i mimo špičku – řidiče to pak motivuje k rychlejší jízdě. V centru je to např. křižovatka Podbranská – Vídeňská – Komenského, je tam špatně vidět. Nebo Jiráskova ulice na křižovatce s Plánickou a Komenského – ve směru od Poprdy vjíždějí auta do zatáčky a nebrzdí moc ochotně. Z druhé strany téhož přechodu je dopravní cedule, za kterou nejsou chodci a auta vidět. Studentská – Hostašova – Nár. mučedníků – Šmilovského je nepřehledná, přejít Puškinovu u Čedíku je někdy risk života. Nepříjemná jsou i místa, kde v jednom směru končí chodník (např. Havlíčkova, Jiráskova). O křižovatce Domažlická – Podhůrecká nepíšu, tam je prý v plánu řešení semaforem. Nejhorší místo na přecházení dlouhodobě je Nádražní v okolí Husova náměstí – na dvou místech tam byl přechod, ale je pryč, teď je u Billy, ale tam je nejdřív třeba přejít Kollárovu, což není vždycky snadné. Nepochopitelné je řešení podchodu a sítě chodníků u nádraží, ale dá se to obejít Cibulkovou a Hlávkovou ul. Domažlickou nelze přejít z Klostermannovy nebo Nerudovy ulice, chybí možnost přecházet trať z Domažlického předměstí. Kruhový objezd u Mercandinových sadů je velmi nebezpečný, protože chybí přechody – jsou jen na straně od města, z důvodů ne zcela pochopitelných. V Lubech je nebezpečná spojka od mostu k ul. 5. května (chybí chodník, ale vede tudy turistická značka). Východní strana náměstí je obtížná na přecházení, chodci by to patrně měli obcházet kolem jižní a západní strany, ale to neděláme. Atd.
Vše je o zodpovědnosti řidičů. Když jeden zabrzdí,dá přednost chodci na 2 pruzích, a tomu druhému ve vedlejším to nedojde z jakého důvodu, tak se nedivím co se vše se může stát. Jediné co si myslím by mohlo pomoci, je pořádné osvětlení přechodů. Např na křižovatce Plzeňská/Kolárova. Tam když jde v noci po přechodu člověk, tak není vůbec vidět.